Saturday, November 17, 2007

Cerita Sabtu

Awal pagi tadi telefon Kak Yan.Akad nikah malam nanti,esok bersanding.Kak Yan is my cousin.She's 25.Serasa macam baru semalam borak-borak atas katil Kak Nora,duduk bersembang girly stuff.Masa tu ketiga kami baru nak kenal dunia,terutamanya yang tgh bercerita ni.=p Kak Nora and Kak Yan work after their SPM,whereas me continue with the uni.I guess that makes us a lil bit apart;having a different path after the high school.Still we are sisters,bonded by Javanese blood.Hehehhe...Sekarang,Kak Nora dah bersuami 4 tshun,perutnya berisi sebulan (ada ke pula perut,rahim kan?=p).Kak Yan pula bakal duduk satu kelab dengan Kak Nora.Saya lagi terkontang-kanting sorang.Hihihih...I am the eldest,but I am always their sister.Love you guys!
Aunty Rose menjengah ke rumah tengah hari tadi.Cari teman katanya.Bila dah duduk bersembang dengan Aunty,tak sah kalau bukan sejam dua.Lebih dari tu pun mampu.Tak bosan dengan leteran Aunty.
Dari ceramah pasal tatatertib sampailah ke hal rumahtangga.Hahaha..did I say rumahtangga?Ye,Huda! Awak tu dah 23.Welcome to adulthood.
Aunty pesan,kalau kita kerja dlm community services area,jagalah hati orang baik-baik.Nobody should be treated as a 2nd class citizen.Each of us has our value.Different from each other.That is why we need to treat people with same situation differently.Lebih-lebih lagi kalau pekerja kerajaan,nak-nak yang bergelar Doktor M.D.Common penyakit pun,setiap orang kena dirawat dengan berbeza.
Life should be seen from all perspectives.We are living in a glass house.You turn right,you will get different view from the left.Memang senang dicakap,tapi,harap-harapnya,apa yang dicakap akan bawa kepada perbuatan. =)
Apa-apa pun kita buat,kena buat betul-betul dan kena sentiasa ikhlaskan diri.Make sure you make yourself as an asset to your boss.Hehehe..asset eh,Aunty~ Meow...
Aunty pesan lagi, "Kamu ni, nak jadi doctor,make sure kawin sebelum kamu kerja.Once you've entered working life, you will be married to it.No more man~."Agak keras penyataan tu rasanya,kan?Well,perhaps I am not yet in such position to say any comment,as I have never experienced myself.I have seen get married after they work and I have seen women married to their jobs.So, yea...really can't tell which one I'm going to be like.Either way for me,individual options.You have commit to something,obviously you have to sacrifice something else.Clearly,Aunty doesn't agree with me. =p
Bahaya hang out dengan Aunty lama-lama.Maklumlah, orang dah makan garam dulu,pandai betul Aunty meneka apa di dalam ni..Hish~~~ =p Kagum betul tengok orang main teka-teka fikiran orang ni,kan?MasyaAllah~
Melor baru pergi school tadi.Pulang dari Moshim,nak buat pulut hitam.Permintaan khas Zanisha...Hehehe (..dpt juga kita merasa pulut hitam Mel lagi =p).Bukan pulut hitam je Mel bawa ke rumah, dia bawa sekalah buku-buku dari pigeon hole.
I guess, the holiday is over for me.Time to get serious again! Back on track,Huda!
Pretty excited about it.Ye lah, dah menjadi TI kan?Alhamdulillah~
Still a bit worried.I don't think I am ready yet.
With current situation, just Melor and I at home.
No Ana.No Wani.No Zen.No Nuha~
How I wish you guys were here.Support me to overcome this nervousness.
Never take for granted what we usually have~

No comments: