Saturday, April 05, 2008

McDreamy

Tengah study kat library,sekali terkoya pulak. Ingat masa kecik2 dulu (form 2 still kecik ke?).

After PMR.

--Abah,org ingat kaklong nak berenti sekolah lah?
--Berenti sekolah?Kau gila ke?
--Hahahahha..relax,bah.Bukan berenti belajar.Kaklong tak mo sekolah kat situ lagi je.
--Eik, sekolah dah punya bagus,kamu nak tukar?Kenapa?Kena buli ke?dah nak masuk upper form kena buli lagi?Biar betul!
--Eh, abah.Kita buli orang lagi adalah!
--Habis tu?
--Sekolah tak offer aliran sastera la...
--Kaklong nak jadi apa amik aliran sastera?
--Kaklong nak jadi penyair...
--APA?PENYAIR?

adoi,lawak betul.Terdiam abah dengar.I think he has doubt on me at that time.Tapi salah dia juga,siapa suruh kasi typewriter kat aku masa aku darjah 5?hehehhe...
Rentetan peristiwa di atas, sebab abah dah tak terkata,aku teruskan menjadi SRIKANDI (never regret,bebeh!) Weekends je,aku ngan Hasfa berdating dgn Encik Zulkifli (secara senyap2 ni.pheewittt).Kitorg amik kelas sastera dengan cikgu Zul.Cikgu ni ajar Fizik asalnya.Best wo.Underground class.2 students only.Tapi tak lama sbb cikgu Zul kena sambung belajar overseas.huhuhu. (HASFA, di manakah kamu,dong!Kepingin mahu ketemu!)

Masa form 4

---Zuwa,aku nak jadi Chemical Engineer la.Macam macho je nama dia. (Seriously,at this point,I have no idea what that means...hehehhe..) Ha, tak pun jadi pharmacist.
---Memang macho,derq.Kita masuk UTP nak?
---Weh,best ar tuh.Tapi I think my parents want me to be a doctor la.
---Serious?Apasal?
---Ntahnya.Pasal kaya kot.Aku nyampahla jadi doktor ni.Macam berlagak je.Sangka hebat sgt boleh baikkan sakit orang.Aku paling malas nak jumpa doktor.Orang yang paling tak mesra di alam maya ini.Pelik aku.Diorang ni suka double-standardkan orang. (pergh,aku ingat balik,gell marah aku ngan doctors.now???right back on my face!)
---Apa derq ko merepek ni...hahahhaha.
---Betul la.Ok2,aku tau.Kalu parents aku nak gak aku jadi doctor,aku amek je medic.Pastu,dah grad,aku kasik certificate aku kat parents aku.Pastu aku blaja lagi, nak proceed my dream-nak jadik pharmacist.

Wah2,gell semangat aku dulu.Tak terfikir langsung berapa lama nak blaja tu.

My feet on the ground now.
In my final year of study,I feel like those memories just passed me by. I dont think I can take this anymore.Penat weh jadi student ni.

Pharmacists are brilliant.They can remember all the drugs.They are drug addicts.heheheh.

(cita-cita aku dulu tak merapu ataupun mengarut.but i was grandious...tapi,cita-cita aku sekarang merapu dan mengarut.And I'm still hoping those will become reality.That will be awesome!!!!)

10 comments:

Anonymous said...

apa cita2 ko skarang derq? cuba cakap sket. meh aku tgk merapu dan mengarut sngt tak heheh

NuRaNi HaZa said...

eih zen, xle la nak habaq.sat gi chek habaq,tak jadik plak.alalala..sweetnyer cita2 aku skrg zen!how i wish to say it out loud~satu hari nanti kot...muahahahah
hint:biasala,cita2 tentang kehidupan =)

Anonymous said...

mimpi dan cita
umpama lagu dan irama
saling duanya terikat mesra
ke langit tinggi mengangkasa
menggapai bintang bercahaya
kaki pesak di bumi nyata
pasti keduanya dicapai ia!

selamat mengejar mimpi dan cita
salam mesra,
khairil idham ismail

NuRaNi HaZa said...

benar lagu dan irama saling terikat mesra,
harap-harap tidak sumbang ditelinga.

kadang-kadang,tangan yang mengagau bintang,
kaki dibumi terjenjat sekali.
parah lagi kalau bintang tak di tangan,
tapi kaki tak menyentuh bumi.

yang masih merangkak ke bintang,
Huda
(terima kasih menyinggah =p)

saudagar gaRAM.. said...

cita cita memang tak pernah merapu..

cuma sebab mengapa nak jadi 'itu' yang kadang kala merapu..

NuRaNi HaZa said...

=)
kalau cita-cita merapu pun,kita mampu untuk tidak merapukannya,kan? =p

saudagar gaRAM.. said...

yang penting,kenapa...
cita cita tak pernah merapu..


hmmm...
rapukan tidak berasas akan menjadikan cita2 hanya sekadar "cita cita" sahaja..


hahahha....

Unknown said...

ok pe jadi penyair...buleh ganti sasterawan negara..Incik Usmang Tawang..

p/s:-salam perkenalan

Anonymous said...

masih lagi bermimpi?
hadirkanlah mimpi dalam realiti
moga ditemu tuah yang dicari
bukan lagi dalam mimpi
mulakan dengan hati yang suci
menulis pada barunya 'entry'

=)

NuRaNi HaZa said...

encik khairilidham,adakah anda men'hint' saya untuk membuka entry baru?
hehehhe..diri ini sungguh sibuk di emergency department =)


buat encik hakimi:usman awang terulung,tak mampu diri mandaki gunung!
salam perkenalan juga =p